Eindevaluatie Jantine
Eindevaluatie Amber
Wij hebben redelijk veel tijd in deze opdracht gestoken. Dit was ook omdat we het opnieuw moesten maken, omdat het van internet af was. Veel dingen konden we niet meer terug vinden en moesten we dus opnieuw maken. Dit heeft er voor gezorgd dat we veel in één keer moesten doen.
Ik heb van deze opdracht geleerd dat je een beeld kunt beschouwen, ook met kinderen. Er zijn bepaalde fases en het doel is om de kinderen in een zo hoog mogelijke fase te krijgen.
Ik had een andere visie over het vak BV. Ik had me voorgesteld dat je het zou krijgen als het vak ‘knutselen’ wat je op de basisschool ook vaak geeft. Mijn visie is in zoverre veranderd dat ik nu ook nadenk om kunst de klas in te brengen. Hier kun je ook lessen aan koppelen.
Het was in het begin iets te veel gevraagd. Veel van ons wisten niet eens waar het over ging. Ook zou het fijn zijn als de opdracht overzichtelijk in een lijst zou staan, zodat het voor iedereen duidelijk is.
In een volgende module zou ik graag willen leren hoe ik nou een goede handvaardigheid les geef. Dit moet je op stage al veel doen, maar er is nog weinig op ingegaan. Ook hier moeten bepaalde doelen behaald worden.
De lessen waren goed voorbereid en zaten goed in elkaar. Het was nou eenmaal zo dat we af en toe zes uur les hadden achter elkaar. Dit is voor iedereen veel. De stof was af en toe te hoog gegrepen. Er zou wat meer vanuit de basisschool in mogen. Hoe geef ik zo’n les bij mij in de klas?
Aan deze blog voor beeldende vorming hebben wij best veel tijd gestoken. Het zoeken van 2D, 3D en 4D beelden was erg moeilijk. Voor mij was het onduidelijk wanneer een beeld nou 2D, 3D, of 4D was. Van de theorie en praktijk bij BV heb ik niet veel geleerd. Toen ik op de havo zat, heb ik ook beeldende vakken gehad. Daar heb ik veel geleerd over de verschillende tijden en welke kunststromingen er waren. Bij BV hebben we dit maar kort behandeld. In de praktijk heb ik niet veel geleerd, we waren vooral bezig met de theorie.
Mijn visie op BV is veranderd, ik dacht dat we vooral bezig zouden zijn met het ‘knutselen’ van dingen die je kan gebruiken in je stageklas. Dit was helaas niet het geval. Ik zou het wel heel leuk gevonden hebben als we dat wel deden. In die zin is mijn visie op BV veranderd. Qua inhoud is het niet veel veranderd. Ik had de verschillende tijden en kunststromingen op de middelbare school al behandeld.
In de volgende module hoop ik dat wij zelf aan de slag gaan met het maken van dingen. Ik hoop dat ik leuke ideeën kan opdoen voor in mijn stageklas en dat ik deze ook echt ga gebruiken. Het is lastig om elke keer weer een leuke opdracht te verzinnen voor handenarbeid.
Wat ik fijn vond aan de lessen van Guido, was dat hij de stof duidelijk uitlegde. Hij weet er heel erg veel van, dus kon hij het ons goed uitleggen. Ik hoop dat de volgende module de opdrachten duidelijk worden uitgelegd en dat er geen onduidelijkheid ontstaat over de opdrachten die wel of niet gemaakt moeten worden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten